måndag 19 september 2011

Men ibland vill man stanna

Dagens framsteg:


- Jag kan nu snyta mig utan att hosta samtidigt
- Jag kan gå uppför Utlandagatan utan att bli totalt genomdränkt av svett
- Jag hängde med under dagens seminarium och tyckte till och med att det var roligt. Men vad kan man annat med en gubbe som i sina texter formulerar exempelvis sig såhär:


"The objects of view in our chamber of horrors will therefore be presented higgledy-piggledy..."


och som i ett annat sammanhang beskriver en mattelärare som "serious and awesome as the sphinx."


Gubben hette Gaston Bachelard ( 1884-1962) och verkar ha varit en sympatisk prick.


Gaston Bachelard var en skäggig gubbe

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...