söndag 8 september 2013

Attan

Var en zombie när jag kom till jobbet i morse, tänkte igår att några öl går ju bra när man börjar så sent och det gjorde det väl nästan. Gick bra alltså. Tacka vet jag kaffe, om och om igen. Borde kanske snickra ihop en kaffetotempåle att tillbe när andan faller på. Nästa vecka är min tidiga vecka, den första sen jag gick på semester. Känns lite ovant. Men tidiga cykelmorgnar betyder inte bara att man är lite småsur och trött, utan också att man får spana efter djur på vägen till bussen. Visste ni att änder går omkring och betar gräs vid fyratiden på natten? Eller att det bor en massa kaniner vid Gamla Ullevi? 

Förra veckan sprang en råtta mellan cykelhjulen, snabb som attan var den. Råttan Attan. Hoppas jag inte träffar dig igen.

2 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

Uff. Råttor. Uff. Mellan cykelhjul. De är ännu en plats där man inte vill ha råttor.

Nina sa...

En tur ändå att den slank igenom. Annars hade det blivit tidigt råttmos i Göteborgsnatten.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...