måndag 11 maj 2015

Majlista!

Vad är ditt mål under maj månad?
Att inte överanalysera varje dammkorn av mitt liv.
Vad kommer du vara beroende av?
Solbrillor, en filt, och gärna en vän.

Vad står det i ditt första inkomna sms för maj månad?
Jag har fortfarande en stenålderstelefon som bara kan spara typ tio sms åt gången så jag brukar radera de flesta. 
Hur ser en typisk maj-morgon ut för dig?
Vaknar, lagar frukost som jag äter i köket med radion på i bakgrunden, dricker kaffe och gör mig i ordning (tjoff tjoff, två drag med mascaraborsten, borst borst, en hästsvans). Cyklar till flygbussen med en podd i öronen (men inte så högt att jag inte hör trafiken!) och åker buss i ca tjugo minuter tills jag är på plats på jobbet. 
Kommer något hända denna månad som aldrig hänt tidigare?
Ja! Jag ska få fira en kär väns bokdebut! Och så ska jag bli sambo! Grown up stuff, med andra ord.
Vilka låtar finns på din spellista för maj?
Det är så tråkigt det här, men mitt musiklyssnande är nästan obefintligt nuförtiden. Och jag tror på riktigt att det beror på att jag inte har tillgång till CD-spelare och CD-skivor. Samt att jag inte är någon vän av att lyssna på musik via telefonen (jag har även en smartphone men det är min jobbmobil så jag försöker att hålla mig smartphoneoberoende) men samtidigt inte är så sugen på att ladda ner musik. Jag vet inte, det är nånting så jävla oromantiskt med att lyssna på musik via datorn, jag tycker verkligen inte om det. Om jag bor lite större i framtiden nån gång hoppas jag att vi kan plocka fram Cyklistens vinylspelare. Slut på rant. 

På jobbet lyssnar jag mest på Aretha Franklin.

Är det något du vill ha mindre av denna månad som du hade för mycket av förra månaden?
Stress. Av olika orsaker var jag ganska stressad förra månaden och det kändes som om april slank mellan mina fingrar, vet inte ens varför men fort som sjutton gick den månaden.
Är det något du vill ha mer av denna månad som du hade för lite av förra månaden?
Utomhusläsning! Att ha en ledig vardag då jag packar ihop kaffetermos, smörgås och bok och sätter mig i skuggan under något träd i evigheter (eller tills jag blir kissnödig). Utanför mitt hus i Gamlestaden där jag bodde förr fanns ett perfekt lästräd, saknar det ibland. Spontanmiddagar utomhus är något annat jag suktar efter. 
Smider du redan planer inför sommaren?
Ja men självklart! Fast planer som på ett skönt sätt än så länge är ganska lösa i kanten.
Bästa drycken i maj!
Kaffe, bubbel, vitvinsspritzer. 
Vad är det finaste någon sagt åt dig hittills under månaden?
"Vi hälsar alla passagerare välkomna ombord på flight xxx till Lissabon"


Vad hoppas du att någon ännu kommer att hinna säga åt dig innan månaden är slut?
"Nina, ska vi träffas och äta frukost imorgon?"

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...