måndag 1 juni 2015

Dear Sugar Radio

Cheryl Strayed har en podcast! Dear Sugar Radio heter den, och jag har inte lyssnat än men kan inte tro annat än att den är bra. Jag läste precis hennes (enda) roman Torch som är en delvis självbiografisk berättelse om vad som händer i en familj när mamman plötsligt dör. Jag hoppas så att Strayed skriver fler böcker i framtiden för nu har jag läst dem alla, de är lika och olika varandra på samma gång, djupt mänskliga och väldigt krassa. Vill. Ha. Mer. Det är så skönt att ha hittat en författare som kan skriva osentimentalt men samtidigt väldigt vackert om relationer, utan puttenuttigheter och utan att karaktärerna känns konstruerade. 

Orkar tyvärr inte med någon mer djuplodande analys just idag, men jag kan verkligen rekommendera Cheryl Strayeds samlade verk (tre böcker).


2 kommentarer:

Kristin sa...

Tack för tipset. Gillar podcasten redan! Söker alltid nya..

Nina sa...

Vad bra! Jag tycker så mycket om hennes ärliga ton som också finns i alla hennes böcker. Det är så skönt med någon som vrider på perspektivet och vägra svara ja eller nej på en rakt ställd fråga som den som frågar oftast ändå vet svaret på.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...