fredag 28 april 2017

Det stora bloggäventyret

Det regnar ute och jag åt nyss lunch och drack kaffe samtidigt som jag kollade på ett avsnitt av "Det stora fågeläventyret" på svtplay, väldigt mysigt. Nu halvligger jag i soffan trots att jag borde gå och handla mat och hämta ut ett paket från posten. Segt att gå ut i regnet en gång till, i förmiddags tog jag bussen till en stor blomaffär/plantskola och köpte de där jäkla balkonglådorna  och lecakulorna som jag har tänkt fixa hur länge som helst för att jag ska kunna plantera ut mina små växtbebisar. Jag passade dessutom på att hämta ut en rullgardin som jag reklamerade för en vecka sen, samt att köpa lite öl. Med andra ord, jag hade lite att bära på.

Som tur börjar det kännas som om förkylningen är på normal nivå nu, jag känner mig inte sjuk längre, bara allmänt slö. Så där slö så att det bara känns mysigt att det regnar ute. 


Det är lustigt, men jag känner någon slags nyväckt blogglust just nu. Kanske för att jag har hittat tillbaka till att läsa bloggar (eventuellt pga min Instagram-detox?) den senaste tiden, jag har liksom plötsligt kommit på hur roligt det är med folks viktiga och seriösa och oseriösa och fåniga och fina inlägg och hur den blandningen verkligen gör något med mig. 

Hursomhaver, planen för resten av dagen är: gå och handla (och hitta på någon mat att laga, why me?), hämta ut paket från posten (innehåller shampo mm), plantera ut lite växter i balkonglådorna, städa (??), laga middag. Imorgon är jag ledig men sen jobbar jag två korta dagar på söndag och måndag så det blir ingen långhelg för min del, men det gör inte så mycket faktiskt. Och sen är det maj. Ursäkta, men vart tog april vägen?

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...