torsdag 27 april 2017

I juni

Gissa staden!


Indeed är det så att jag ska åka till Wien! Mina associationer till bilderna ovan: 

Staden Wien (som jag hoppas bilden föreställer?) - jag tänker framför allt på Elisabeth Åsbrinks Och i Wienerwald stod träden kvar som är en intressant och sorglig berättelse om en judisk pojke som räddades till Sverige under förintelsen
Sachertårta - min far gjorde sin egen sachertårta när vi firade hans 40-årsdag. Jag kommer ihåg det så tydligt och att det var en så självklar grej det där med att ens föräldrar var så himla gamla, nu tänker jag kanske lite annorlunda, hehe.
Freud: kan väl analysera punkterna här ovan kanske?

PS. Om någon har Wientips är det bara att hojta, vi ska bara vara där en helg (hela lördagen, halva söndagen) så vi får försöka hinna med det viktigaste (=tårta).

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...