torsdag 13 april 2017

Ledigheten

Med reservation för att det alltid finns en risk att jag behöver hoppa in på jobbet om någon blir sjuk: nu har jag påskledigt i fyra dagar! Det hör inte till vanligheterna, men i och med att jag numera jobbar inne i stan händer det att vi har kortare öppettider vilket innebär att folk behöver få ihop sina timmar medan jag kan lägga mina kontorstimmar på andra dagar. Jag jublar och har noll planer för dessa fyra dagar av oändlighet som sträcker ut sig framför mig. Det som står på listan är:

Chokladägg
Bokhög
Tvätta fönster
Träffa vänner
Dricka öl

Tror inte att det var så mycket mer än så. Glad påsk!

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...