torsdag 11 maj 2017

Senaste

Så här en trött torsdag då det känns som om det redan borde vara fredag tycker jag att en lista är helt rätt. Denna gång från Ratata.

Senaste inkomna sms? "Jepp :)" från storasyster apropå att lillbebben har introducerats för kvällsläsning och att jag tyckte att det var ett ypperligt steg i hans litterära bildning.


Senaste selfien?


The face of pollenallergi.


Senaste presenten du fått? Jag fick en påse med småbröd av en vän som var förbi jobbet igår, väldigt goda, och en väldigt snäll vän!


Senaste smeknamnet? Eh... 


Senaste musikupptäckten? Det känns som en åldersgrej det här, men numera blir det mycket lyssnande via olika färdiga listor som man sen glömmer att spara. Men jo faktiskt, en favorit som jag hörde på en pub är The Souljazz Orchestra, lite djungelblues, väldigt härligt.


Senaste personen du sovit bredvid? Cyklisten, fast faktiskt inte inatt för jag blev irriterad på grannarna som tvättade så jag sov på en madrass i vardagsrummet.


Senaste cravingen? Pizza, ibland drar ventilationen på jobbet in matos från restaurangerna runt omkring och mein gott vad störande när man står där och är hungrig. 


Senaste sporten du utövat? Jogging? Ingen sport direkt, men det får väl räknas.


Senaste klädinköpet? En härlig blommig kimono från Lindex som gör att jag känner mig så där New York-bohemsikt chic (även om jag betvivlar att chica New Rowk-kvinnor handlar på Lindex...)


Senaste roliga historian? Ingen historia direkt, men jag och en kollega kom på den smarta idén om att tipsa kunder som gillar Gatukatten Bob om Bob Dylans självbiografi. Höhö.


Senaste personen du träffade? Cyklisten, han var nyss inne här i vardagsrummet och undrade om jag kanske ville kolla på en grej på datorn. Gissar att han har ritat nåt spexigt i arkitektskissprogrammet han brukar pyssla i.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...