torsdag 15 mars 2018

Slut som artist

Puh, vilken tur att det finns smink, kaffe och febernedsättande tabletter, säger jag bara. 


Nu är jag hemma igen efter att ha intervjuat Camilla Davidsson på en författarfrukost som vi hade i butiken, det var som tur väldigt trevligt och intervjun gick i alla fall enligt mig riktigt bra. Men nu är det mjukisbyxor och soffan som gäller igen. Det är rätt obehagligt att andas in kall utomhusluft när man har ont i luftvägarna. 

Vet att människor tänker olika här, men jag har alltid tyckt att man ska stanna hemma när man är sjuk, både för sin egen och för andras skull. Det är nog därför jag tycker lite extra synd om mig själv också. Men som lillasyster skrev igår när jag beklagade mig, "man får gnälla när man är preggo och dessutom sjuk". Hehe.

Nåväl, belönade mig själv med en bok och en infantil chokladbit, oklart varför jag valde just denna, men nåt ska man äta till kaffet. Jag tyckte väldigt bra om Ruth Wares In a dark, dark wood som var spännande och välskriven utan extra krusiduller, riktigt bra underhålling helt enkelt, så hoppas att jag ska tycka om även den här.


Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...