fredag 27 april 2018

Upp och ner och upp igen

Jag hade en dunderlång dag igår, den började med att jag satt i tre timmar on-and-off med diverse teknisk support, och slutade med två timmar övertid efter stängning för att skylta om butiken. Kanske inte helt ultimat just vid den här perioden i mitt liv. Men idag är jag ledig. 

Dagen började extremt harmoniskt med brödbakning och yoga, sen tog den sig en något irriterande vändning i och med ett telefonsamtal där det visade sig att en viktig blankett/ansökan som jag postade för en månad sedan hade kommit bort och att jag nu måste göra om hela skiten från början (med upp till åtta veckors handläggningstid). Stön. Bara att bita i det sura äpplet och skicka in hela härligheten igen då.

Lyckades dock lugna mig genom att köpa jättemånga alkoholfria öl (hittade en guldgruva i  en mataffär i Majorna, kanske inte så överraskande...) och hjortronglass, och nyss gick jag in från vår inglasade balkong för att det blev för varmt

Nu håller jag på att somna i soffan, väntar in Cyklisten som snart kommer hem från jobbet, sen väntar en helg med nästan inga planer. Så skönt.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...