måndag 7 maj 2018

Vardagen?

Jag blir så förvirrad av alla röda dagar som dyker upp och skrynklar till veckorna. Det är så klart väldigt skönt att vara lite extra ledig, men jag har också insett att det bara är fyra veckor kvar tills jag ska börja överlämningen till den som kommer vara att min vikarie från och med midsommar och framåt. Det låter som mycket, jag vet, men under den perioden ska jag också hinna ett varv till Stockholm ett par dagar, ordna ett sista event och sen det där dagliga där emellan. Och när väl gå-bredvid-perioden börjar kommer det att vara början av högsäsongen och inte mycket tid över för att ta tag i sådana där spontana extragrejor som brukar dyka upp precis då när man egentligen inte riktigt har tid.

Så det känns verkligen som om tiden flyger iväg. Idag är det sommar, och imorgon kommer det att vara ännu mer sommar. +24 grader ska det bli. Väldigt mycket pollen i luften dock, så det är alltid svårt att veta hur man ska hantera dessa tidiga värmeböljor. 

Nu ska jag hacka grönsaker till en wok och blanda någon slags marinad som tofun ska  ligga och dra i. Låter gott! Men ska jag vara ärligt hade jag verkligen kunnat äta vadsomhelst, hade inte sagt nej till en pizza t.ex. Okej, ska jag vara riktigt ärlig hade jag först kunnat äta woken och sen en pizza. Sådana dagar.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...